neděle, srpna 12, 2018

Biskupice - Týden s kamarádkami / Útržky a shrnutí z týdne / Výlety / Spousty fotek

Tak vás tu vítám :)
Článek s trochou všeho z jednoho týdne stráveného takovou menší dovolenou s kámoškama.
Od soboty 28.7. do soboty 4.8. 2018 jsem odjela s mými úžasnými kamarádkami do Biskupic na takové týdenní ubytování v chatkách. Skvělý týden. A to myslím mluvím za nás všechny. Myslím, že jsme si to všechny užily, byly spokojené a máme krásné vzpomínky.
Takže jsem se rozhodla to sem trochu sepsat a také dát sem nějaké z fotek - poznámka...celkem hodně fotek.
Ale to vše v celém článku...

V sobotu kolem třetí jsme vyrážely směr Biskupice (okres Třebíč, kraj Vysočina) a po dvou hodinkách cesty dojely na místo.
Kamarádky tam byly už předešlé dva roky, ale já jela s nimi poprvé. A jsem za to fakt ráda.

- Jely jsme i kolem jaderné elektrárny Dukovany. (Foceno mobilem za jízdy a celkem nekvalitka no.)

Tři holky - Já, Lucy a Niky - na společný týden. - A mimochodem, mají i blogy - Lucy, Niky - A na nich už můžete najít také články s Biskupicemi, zase trochu víc z jejich pohledu.
Plus ještě zmíním, že kde není napsáno jinak, tak jsou fotky focené mým milovaným foťákem, který jsem si sebou brala anebo některé společné ale hlavně všechny fotky mě u bazénu foťákem Niky.

- Z leva - Lucy, Já, Niky

Jedná se o takové místo plné chatek větších i menších, bazénu, hospůdky, jídelny, hřiště různých druhů - pro děti klasické, kurty, fotbalové, minigolf a tak...
Něco, kde se konají třeba i tábory a kam si jedou party nebo rodiny v Čechách odpočinout.
Uprostřed přírody, s potokem a lesem hned za zády.

My byly ubytované v jedné z menších chatek. Chatka je pro čtyři. Jsou tam vlastně dvě postele s druhým "patrem". Pak tam byly nějaké skříňky a stolek.

- Fotky přímo areálu nemám (za celý týden fakt ani jediná fotka), tak pár od bazénu. :D A to maličko za mnou, co je vidět - ty chatky a tak, to je malá část areálu s menšími chatkami.
- A ano, jsem bledá, mám světlou pokožku - a to už jsem vlastně s opálením. Fotky trochu klamou (s barvičkou - byla jsem opálenější o něco a trochu jinak) (aneb nasvícení - sluníčko, doba, a tak), ale stále mají pravdu...mám bledší pokožku, a i po opálení nic extra, v tomto bohužel. :/ :D

Když už jsem mluvila o tom opálení. Já se hlavně i dosti spálila někde a až s tím šla do toho menšího opálení. Au, fakt to bolelo, pálilo a nebylo příjemné občas. - A to můžou vykládat i holky trošku, taky se spálily trochu (:D). A částečně si asi za to můžu i sama s 15 faktorem místo 30 faktor opalovacího krému. Ale taky mám prostě takovou pokožku.
- Trochu větší realita mého opálení i spálení a loupání. A i barvička reálnější takto na blízko doma.
- Vyfocené mobilem - hned po návratu domů. :D

Okolí bylo moc krásné a plné míst na procházky a výlety. A tím myslím i to bližší - jdeme pěšky, i trošku vzdálenější - jedeme autem max. 30 minut, okolí.
Plus nám celý týden přálo počasí. Tedy, bylo dost často fakt vedro. A jednou fakt slejvák. Ale jo, byla jsem s tím spokojená.

Celý týden jsme tam byly hlavně my tři, ale hodně dnů s námi strávil i přítel od Niky. Ten nás tam i dovezl a díky (Díky ti.) němu jsme měly i dostupné auto a jely s ním právě na ty různé výlety autem...

Výlety, jako...
...
Zámek Jaroměřice nad Rokytnou - Zde jsme si zaplatili i prohlídku a myslím, že se nám všem líbila. Je to moc krásný zámek, a to uvnitř i venku. Zachován, opravován i udržován je zjevně dobře. Procházeli jsme se v opravdu krásných pokojích i chodbách. Hezké fresky na stropě nebo taneční sál a měli tam i něco jako mini "lázně". Vyzdobené hezky, ale tak akorát. Některé ladění a barvičky moc fajn.
A pak taky nesmím zapomenout na moc hezké zahrady - ať jejich francouzskou, anglickou nebo parkovou část.

- Taneční sál.
- Byla tam i taková prapodivná socha. Žena v šátku.
...Prý pro kouzlo tohoto materiálu, že jakoby prosvítá.
- Mini lázně.

- Zmiňované krásné zahrady. A zámek zase z jiné strany.

- Pokus o fotku broučka na kytičce.
 - A také šlo ze zahrad vidět čapí hnízdo i s čápi.

- Ještě nějaká ta společná s holkami.

Dalešická přehrada -  Podívat se a zaplavat si. Tu jsem mimochodem já, Niky a její přítel dokonale zdolali a přeplavali od břehu k druhému břehu. Přes a za bójky, přes a okolo lodi, co jela a musela nám vyhýbat při našem plavání zpátky.
Potom jsme si všichni čtyři půjčili šlapadlo a trochu se projeli po vodě. Krásné to bylo. Plus jsme tam někde i zastavili a vykoupali se i tam.

- Nevím proč, ale ne, že by to bylo špatně, ba naopak...Na těchto fotkách se sama sobě nějak líbím.
A přitom skoro bez líčení. Vlastně úplně - protože jsme věděli, že se jdeme koupat, až na obočí a to také už trochu smyté od vody. Ale tím to asi také bude...přirozenost. A zdravá sebeláska.

Zámek - Hotel Valeč. Pěkné místo a dobrý nápad, který zde vytvořil nynější majitel.
Zrekonstruovat to na nový zámek a hotel - a že to moc nešlo z toho zestárlého zdevastovaného stavu a zachovalo se toho původního jen nepatrná část nějakých zdí. Což mě osobně tedy mrzí, jak se neumíme starat o některé naše památky. Vím, že jich je hodně, ale i tak. Vážně musí chodit podnikatelé a tvořit z nich aspoň tedy něco. I když tomuto nápadu tleskám a je asi dobře, že vznikl.
Pokoje v zámku jak pro prince a princezny, hrabata, knížata a jiné lidi od dvoru. Rozsáhlý areál a vedlejší budovy s další možností ubytování jako v moderním hezkém hotelu, pěkná restaurace, rozsáhlé wellness a jiné možnosti. K tomu taktéž pěkné zámecké zahrady, kde jsme si třeba s holkami prošli i takové malé bludiště z keřů.
A konají se zde překrásné svatby. Ani se nedivím. Jo a noc pro novomanžele je zde zdarma.
Musím uznat, že zde se ubytovat, tak jsem asi spokojená. Ať v pokojích přímo na zámku, na které jsme mimochodem si také zaplatili prohlídku, nebo i těch ve vedlejší budově, které jsme sice neviděli, ale z prezentace a obecně myslím, že budou fajn. A k tomu si dát nějaké to wellness a jídlo v té jejich hezké restauraci. Jo, to by šlo.

Celý týden byl proložen dny nebo částmi dnů bez výletů, ale zato s jinými aktivitami a hlavně odpočinkem.
Procházky po nejbližším okolí. Koupáním v bazénu a odpočinek v areálu na dece s knížkou, kreslením nebo učením (z kterého jsem se zas až tolik nenaučila. a že už fakt musím. sakra. no jo no.) v rukou. Takový relaxační čas.
Nějaké to drama také bylo. I mezi námi. No jo no, tři ženský. Ale dobrý vždy nakonec a s velkým objetím.
Týden neunikl i bez nějakého toho hodnocení mužů a kluků anebo trapásku. Ale to jen maličko.
S holkami jsme si toho stihly hlavně i spousty říct a povídaly jsme si hodně a o ledasčem.

Pak určitě zmíním i grilování a opékání, které tam probíhalo dva večery. Jídlo a pití mňam.
Stejně jak v té hospůdce. A celotýdenní papání v jídelně snídaně-oběd-večeře a sebou svačiny. Dobrý.

Zážitek za zmínění asi stojí i ten, že se mi tam líbil jeden muž. Přítelkyně s dítětem, pohoda. A fakt tvořili krásnou rodinku a slušelo jim to. To prostě ano. Ale i tak...Jen jsem koukala občas a kochala se jím. No a pak se nějak semlelo to, že bych (bychom?) mohla (mohly?) vědět aspoň jméno. No, tři dny před odjezdem v jedno krásné letní odpoledne jsem se tedy zeptala...
S holkami jsme si stouply na hřiště, kam měl za chvíli vyjít. Vyšel.
Vše bylo na mě a holky mi jen dělaly oporu (a v duchu proklínaly a modlily se ať to fakt nedělám).
Dlouho jsem se rozhodovala, on zjevně tušil, že něco a nešel nijak rychle, takže jsem vyšla k němu.
Já: "Eh, promiňte, toto bude trapný, ale my jsme se s holkami vsadily, jak se jmenujete?"
-Ne nevsadily, jen nás to zajímalo. A hlavně mě. Ale tipy jsme měly. Zejména já a Lucy. A to ani neví, jaký má přezdívky, protože to my tři umíme vymyslet.
On: "A jak myslíte?"
-Neodvažuji se identifikovat výraz.
-Zároveň jsem byla ráda za výstup z komfortní zóny a mluvení s ním. Zároveň nad sebou doteď převracím oči a proboha proč jsem to dělala. Ale nakonec se tomu směju já i holky a kdokoliv, komu jsem to řekla.
Já: "Michal?"
-Nějaký tip jsem říct musela.
On: "No, tak jste prohrály."
Už se otáčel a šel pryč dál.
Já ještě rychle: "A jak tedy?"
Pootočil se na mě a odpověděl: "Jirka"
Ok. Takže. Díky. Už jsem se jen pousmála myslím a hned běžela za holkami ať v tom nejsem sama, ale ony se mnou. No, ty mě tedy sprdly. Ale tak co, sranda. Ehm.

A jednoho dne, v pátek dopoledne, ke konci tábora, se udála ještě jedna historka na napsání sem. Konečně jsme po celém týdnu vyrazily fotit na balíky. Což jsme mimochodem chtěly už od začátku týdne a taky si to neustále říkaly. No, šly jsme až nyní. A co by se nám nestalo.
Balíky všude celou dobu, všechny dny. Když se k nim rozhodneme jít, a to ne kousek - cca 5 km tam a tedy i 5 km zpět, tak nám je odvezou.
Prvně jsme doufaly, že jsou odjinud anebo, že aspoň nějaké stihneme. Ale ne, byly odtamtud kam jsme šly a odvážely nám je všechny postupně přímo před nosem.
Tak jsme zanadávaly a šly zase zpátky. Bez fotky.
Tedy, vlastně fotku máme. Tuto... :D

Asi také stojí za zmínění to, že jsme se tam snažily i kromě aktivního pohybu díky výletům a procházkám i párkrát cvičit (venku na dece nebo ručnících) nebo běhat a plavat v bazénu i nějaká ta tempa (víckrát od kraje ke kraji) a nejen tak. Hlavně Niky. Pak taky já, ale to už méně, hlavně toho běhu o dost méně. Párkrát (to fakt málo) jsme daly ráno i nějakou tu rozcvičku.
No, a to jsme takto jednou daly pořádnou makačku na nohy a bříško s Niky a potom skočily v oblečení do bazénu. :D Jo, to se stalo.

A také jsme některé dny šly večer s dekou dozadu za chatky na fotbalové hřiště. Úplně dozadu, aby nás moc nerušil případný hluk (ten moc nebyl ani ve dne ani večer, ale pro jistotu) a hlavně světla. Aby byl klid a tma (co nejvíce to šlo). Deku jsme rozložily na trávu a my si lehly na ni. Pozorovaly hvězdy a povídaly si - o ledasčem. Občas se i bály okolního šramocení, zvuků a pohybů (""?) v okolí (les na dvou stranách, louka dál dozadu za hřištěm na straně třetí a chatky začínaly na čtvrté). :O :D No, co už.
A díky tomu, že jsme takto šly některé večery, tak jsme všechny spatřily aspoň párkrát padající hvězdy. A mohly si i něco přát.
Samotné pozorování hvězd s kamarádkami bylo moc hezké, povídání samozřejmě taky a když ještě byly spatřeny ty padající hvězdy aspoň párkrát, tak to bylo pěkné plus k tomu.

A mohla bych tu asi ještě psát nějaké další věci, ale myslím, že to tady utnu.
Byl to prostě fakt moc hezký a užitý týden s kamarádkami kterému nechybělo snad nic. Taková letní idylka. Krásně jsem i vypnuly hlavičky od skoro všeho a prostě jsme si to užily. Tedy, já rozhodně a podle toho, jak celý týden probíhal, jak se tvářily, co mají na blozích a co říkaly, tak myslím, že ony určitě také. Jsem ráda, že jsem jela.

Sobota ráno a dopoledne byla trochu zvláštní.
On vlastně už pátek večer byl takový zvláštní a trochu nostalgický a plný podivného povídání s holkami opět o všem ale toto bylo takové jiné a nebylo to myslím jen tím, ale určitě i tím, že jsme probíraly i ne tak veselá témata a řešení ledasčeho. Ale zasmály jsme se taky. To my bychom si neudělaly to nechat na zamyšlených neveselých tvářičkách. A byla pomocná slova a diskuze když už tedy i taká nějaká "eh témata". I objetí opět bylo.
Sobota. Tam poslední snídaně. Tam poslední chvilka ranního opalování u vody. Bylo to takové trochu zvláštní chystat se odjet a pak odjíždět. Koukat se na to, jak se balí všichni z těch všech ostatních malých chatek a celý ten turnus na tento týden. Auta postupně odjížděla a nakonec i my. Nějak mě to vzalo. I nějaké slzičky se mi objevily v očích a tlak v hrudi (nebo jak to nazvat). Citlivá jsem. Prostě já no. Ale myslím, že jsem nebyla jediná z nás - Myslím, že i když méně, tak i ony si něco takové prožívaly. No. A mě se zastesklo hned po snídani i když jsem ještě byla tam a pak také v autě a i to odpoledne a noc nakonec doma. - Ještě bych tam se všemi klidně byla. Ještě bych tam byla a něco ještě zažila. Ještě bych si sedla na deku s holkami, každá s něčím jiným. Ještě bych se tam prošla a pak skočila do bazénu. Ale tak tedy už ne.
Ale tak, říká se, že něco končí a další začíná. (Jak by podobně napsala i Niky v článku.) Tak třeba jo.
Už jsem zase doma a můžu vzpomínat na ten hezký týden.

Zakončily jsme to v sobotu kolem dopoledne zpátky v Brně - z Biskupic jsme vyrážely kolem desáté a vezli nás prarodiče Lucy. A musely jsme to asi prostě ukončit nějak. Takže jsme si zašly na oběd. Holky si daly super palačinky a já super burger. Mňam.

Pokud to bude i příští rok a to doufám, že bude, tak se rozhodně hlásím, že chci jet znova. Snad si to znovu zopakujeme. A také máme po okolí ještě co dalšího vidět a navštívit.
Tak třeba jo.

A nyní ještě honem zbytek nějakých fotek. Protože já a fotky. Vyberu jich sice z pořízených méně, ale stejně je jich dost a setřídit je znovu ještě na ty, které kam...a tedy, které na blog (protože sem necpu rozhodně všechny, co mám na notebooku z dané události). Jo, trochu setřídím, ale taky mi to asi nejde zcela. Je jich nějak moc, hlavně tentokrát.
Takže prostě ještě nějaké z průběhu celého týdne hodím sem a pak jsou ještě všechny z článku a hlavně plus nějakých pár z dalších, co chci zjevně dát ven sem, naházeny na kouknutí ZDE.

- No pojď ty narcis XD A to, že fakt nejsem. A normálně většinou tolik fotek není, co by se mi zdálo fajn a minimálně nikam nedávám a nechci. Však ani ve fotočláncích a photoshootinzích mojí osobičky. Výjimka. Eh.

Co vy a vaše prázdniny a léto celkově? Jak si to léto a prázdniny užíváte? Byli nebo budou nějaké takové týdny v ČR nebo jiné dovolené tady nebo v zahraničí?  Jaké byly nebo jak se těšíte? Pokud ne, jak si užíváte domácí idylku nebo zahrady a bazény či koupaliště?
Co říkáte takovému týdnu? A fotkám? Znáte nějaké místo ze zmíněných? Byli jste tam někdy?

A to je z tohoto článku opravdu vše. Tak zase příště u nějakého dalšího článku. Zatím ahoj...a úsměv ;) :D :)